måndag 8 augusti 2011

Tre år senare

Jag var en gubbe som hade tröttnat på skiten. Med en naiv förhoppning om att förändra saker och ting startade jag därför en blogg - den här bloggen! Så här tänkte jag: om jag fotar ett skräp och skriver en lite lagom uppdiktad historia, gärna med element av löje kring (den uppdiktade) personen som slängt skräpet, så kommer förr eller senare verklighetens skräpmaja få nys om sina förehavanden och ändra sitt beteende. Gud så naivt, skulle det visa sig. Tre år har gått och Gröndal är lika skitigt som vanligt. Det är dags att börja blogga igen och den här gången ska jag dessutom RSS-pusha skiten till snuten. Har vi lite tur blir det både digital förnedring och 800 spänn i böter. Som Petters f.d. svärfar skulle ha sagt: Häng me´!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är cykeln skräp?

Gröndalsbon sa...

Men åh, välkommen tillbaka! Jag är här. Nu kör vi!