måndag 30 augusti 2010

Dagens ungdom, alltså

Har du hört senaste trickset? Man häller kvickt i sig tre flaskor bubbel (vatten eller läsk, ingen alkohol) och toppar med en sockerbomb från Vitamin Water. Därefter vänder man på vitaminvattenflaskan och läser copyn på baksidan. Snabbt, två gånger i följd utan uppehåll för analys eller tankar. Sedan, när man känner skammen komma krypande, ja, eller bubblande då, ända från tårna läser man det sista stycket en gång till.

30 må vara det nya 20, men grönt är definitivt det nya svarta. var vänlig återvinn flaskan.

Sedan ryker alla säkringar. PANG! TJOFF! BANG! STAMPA! STAMPA! Man blir som tokig på allt; Coca Cola Company som har hittat på skiten, butiken som sålde den, en själv som köpte den och sist men inte minst konstellationen (kund/byrå) som tyckte att det var smart att spendera en massa pengar på en skön text på svenska bara för att den engelska originalsnutten var så oerhört witty och träffsäker i målgruppen. Det var den inte. Det är den inte. Sluta vara så dåliga.

5 kommentarer:

Lotta Lundgren sa...

Ja, sluta vara så dåliga!!!!!

Du är min idol.

Becca sa...

Hahaha.. underbart :D. Texten på Restore-variantens flaska kan dock vara den värsta.. "äntligen hemma efter en trestegsraket; förfest, vip-kö, efterfest. pompom!"

Gröndalsbon sa...

Ååååh, kom tillbaka... Vad krävs? Ska jag börja göra skräpstilleben till din ära?

HMT sa...

Nä, det ska väl inte behövas. Skiten finns ju där så vad som krävs faller enbart på mig. Skärpning lovas härmed och under tiden kan jag bjuda på en gammal goding - med helt nya oväntade kommentarer:

http://vsssig.blogspot.com/2008/08/varmrkning.html

Gröndalsbon sa...

OOOAAAHHHAHAHAHHHAAAA! Du är, mer än någonsin, min hjälte och idol! På'rom bara!